Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Périodiques --- Syndicalisme --- Tijdschriften --- Vakbeweging --- #ANTIL0111 --- #ANTILTPNE9606 --- #BA01404 --- #BTAB:VH 493 Brussel --- #PEDA:TSCAT --- HOOFDTREFWOORD-10 --- 05 --- #A9305A --- 772 Basisonderwijs --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Buitengewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Vakbewegingen (Vakbonden) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- opvoedkunde: lagere school: buitengewoon onderwijs --- periodieken - tijdschriften --- Periodicals --- Didactiek --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs
Choose an application
Wat verstaan we onder flexibele leerwegen? - Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit? - Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog te verliezen. Elke leerling zou op school alle kansen moeten krijgen om te leren en zich te ontwikkelen. Daarom moet het onderwijs toegankelijk zijn voor leerlingen met verschillende achtergronden, mogelijkheden en behoeften. Heel wat Vlaamse scholen gaan deze uitdaging aan. De scholen in dit boek doen dit door de leerwegen beter af te stemmen op de groeiende diversiteit in de leerlingenpopulatie. Hun verhalen illustreren hoe flexibele leerwegen vorm kunnen krijgen, wat de voordelen zijn, maar ook met welke valkuilen scholen te maken krijgen.(Bron: www.lannoo.be)
differentiatie --- Ontwikkeling leerlingen --- Onderwijseffectiviteit --- Diversiteit --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Talenten --- Graadklassen --- Klasdoorbrekend werken --- 454.23 --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- 371 --- 373.3 --- 373.5 --- 460.6 --- 454.22 --- 741 Schoolorganisatie --- Didactische principes --- onderwijs - school --- lager onderwijs - basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- studiebegeleiding --- basisonderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijs. --- Secondary education --- Primary education --- flexibiliteit --- Kindergarten --- differentiële opvoeding --- School management --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Education [Secondary ] --- School management and organisation --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Inclusief onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Differentiërend onderwijs --- 741 Schoolorganisatie. --- Basisonderwijs. --- Differentiatie. --- Diversiteit. --- Graadklassen. --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken). --- Klasdoorbrekend werken. --- Onderwijseffectiviteit. --- Ontwikkeling leerlingen. --- Talenten. --- differentiatie. --- Didactische principes.
Choose an application
Al 7 jaar komt de auteur als Kinderrechtencommissaris op voor de belangen van alle kinderen. Dit boek is zijn eerste manifest. Bruno Vanobbergen wil hiermee telkens één actueel thema onder de aandacht van beleid, media en de man in de straat brengen. Met oog voor de grote diversiteit binnen de gezinnen in armoede, de behoefte aan multidisciplinariteit in de aanpak en speciale aandacht voor de bijzondere situatie van vluchtelingenkinderen, neemt dit boek de handschoen op om kinderarmoede drastisch terug te dringen.
Kinderarmoede --- Kansarmoede --- Basisonderwijs --- kansarmoede --- 339.1 --- Armoede --- 307.3 --- Sociologie van de welvaart --- Social problems --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- 339.12 --- armoede --- Kansarme kinderen --- vluchtelingen --- armoedebestrijding --- kinderrechten --- kinderen --- sociale uitsluiting --- Sociale uitsluiting --- kinderarmoede --- #gsdbP --- PXL-Education 2017 --- sociale ongelijkheid --- Kansarmoede, Kind
Choose an application
I. Het corps onder wisselende omstandigheden - II. Samenstelling en kenmerken van de beroepsgroep - III. Opleiding en navorming - IV. Rechtspositie, arbeidsvoorwaarden en loopbaanperspectieven - V. Inkomen en levensstandaard - VI. De onderwijssyndicaten - VII. Veranderende rolpatronen Nawoord
Histoire de l'enseignement --- --Belgique --- --XIXe-XXe s., --- Histoire sociale --- --Instituteur --- --Teachers --- Teachers --- History --- Social conditions --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- maatschappelijk aanzien --- History of Belgium and Luxembourg --- Sociology of occupations --- onderwijzers --- anno 1900-1999 --- Elementary school teachers --- Education, Elementary --- Instituteurs --- Instituteurs (Enseignement primaire) --- Enseignement primaire --- Economic conditions --- Conditions sociales --- Conditions économiques --- Histoire --- Flanders (Belgium) --- 20th century --- beroepsbevolking --- gelegenheidspublicatie --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- lager onderwijs (x) --- leraren --- onderzoeksrapport --- 472.1 --- basisonderwijs : geschiedenis (ler) --- 471.1 --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- onderwijs, geschiedenis --- 20ste eeuw --- 473.1 --- België --- Leraren lager onderwijs --- Vakbonden --- 472.7 --- basisonderwijs --- leraren lager onderwijs --- maatschappelijke positie --- onderwijsgeschiedenis --- Academic collection --- #GSDBP --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:gift 2001 --- #SBIB:316.334.1O270 --- 301.188.1 --- 37.009 --- 371.13 --- 949.3 --- 37 <09> <493> --- 371.12 --- #A9401A --- Lager onderwijs ; geschiedenis --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Onderwijs: rol van het personeel: algemeen --- Sociologie van het beroep --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- Lager onderwijs --- Leraren --- Beroepsprofielen --- Maatschappelijk aanzien --- 331.881 ACV-COV --- 371 --- Onderwijzers --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- onderwijs - school --- Leraar --- Beroepsprofiel --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Directie --- XIXe-XXe s., 1801-2000 --- Instituteur --- Teachers - Belgium - History --- Teachers - Belgium - Social conditions --- Belgique --- BELGIQUE --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE --- 1830-1990 --- ENSEIGNEMENT LIBRE --- CONDITIONS SOCIALES --- 20E SIECLE --- ENSEIGNEMENT --- 19E-20E SIECLES
Choose an application
Aan de hand van literatuuronderzoek, gesprekken met deskundigen, getuigenissen van slachtoffers, getuigen en pestkoppen brengt de auteur in kaart wat pesterijen zijn, waar, hoe en waarom ze gebeuren, hoe erover gedacht wordt, hoe slachtoffers zich daarbij voelen en hoe het hun leven beïnvloedt, wat mensen er zoal aan doen, welke wettelijke bescherming er is. Na een algemeen hoofdstuk over pesterijen wordt dieper ingegaan op de specifieke vormen van pesterijen: op school en in het jeugdwerk, op het werk, ongewenst seksueel gedrag op het werk en pesterijen in privé-relaties. Als bijlage zijn er een vragenlijst voor slachtoffers en nuttige (vooral Belgische) adressen. De (Vlaamse) auteur studeerde Germaanse filologie en verleende medewerking aan verscheidene publicaties. Dit zeer toegankelijke boek geeft een indringend beeld van wat het slachtoffer meemaakt. Slachtoffers kan het nieuwe inzichten bieden zodat ze hun situatie beter kunnen begrijpen en een instrument krijgen waarmee ze naar hun omgeving kunnen toestappen. De vele theoretische en praktische informatie is verder interessant voor opvoeders, (personeels)managers, vertrouwenspersonen in bedrijven en instellingen, medici, sociologen psychologen, juristen, vakbondsmensen, beleidsmensen en hulpverleners. Bevat literatuurlijst. © NBD Biblion
Social problems --- Social psychology --- Educational psychology --- onderwijs --- pesten --- Arbeidsomstandigheden 658.382 --- Onderwijs 37 --- stalking --- ongewenste intimiteiten op de werkplek --- 371.062 --- #GBIB:IDGP --- 316.47 --- #A0005A --- 097 Personeelsbeleid --- 454.9 --- 177.8 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Gezin --- Ongewenste intimiteiten --- Pesten --- Sociale vaardigheden --- Jeugdwerk --- Ongewenst seksueel gedrag --- Pesten ; leerkrachten --- Pesten ; leerlingen --- Pesten ; onderwijs --- Pesten ; werknemers --- Pesten op school --- Scholen --- Stalking --- Werk --- 331.109.1 --- 371.062 Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- Aanpassing aan de school. Schoolweerbaarheid van scholieren --- 301.15 --- 343.6 --- 331.1 --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- pesten op het werk - mobbing --- Family --- Labour --- Education --- Psychological violence --- Relationships --- Sexual intimidation --- Book
Choose an application
Caleidoscoop is vooral gericht op leerlingenbegeleiding en geeft informatie over leer- en andere problemen.
leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- Périodiques --- Tijdschriften --- 450.4 --- Basisonderwijs --- 25 <05> --- C6 --- onderwijs --- 05 --- 720 Onderwijs --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- CLB --- tijdschriften lerarenopleiding --- 430.8 --- Beroepsoriëntering --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- PMS-centra --- Tijdschriften SAW --- studiebegeleiding --- tijdschrift --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Pedagogiek --- Secundair onderwijs --- $a36 --- Leerlingenbegeleiding --- PMS --- onderwijspsychologie --- schoolmaatschappelijk werk --- studiebebeleiding --- Onderwijskunde --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- periodieken - tijdschriften --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Vlaanderen --- E-journals --- Primary education --- Secondary education --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- beroepsprofielen --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- leraren --- vroedkundige opleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- pedagogiek --- School management --- onderwijsstructuur --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- 371 --- Education --- -#GSDBP --- #SBIB:316.334.1O210 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- beleid --- toekomst --- 37 <493=393> --- #A9204A --- vlaanderen --- 37.01 --- leraar --- onderwijspolitiek --- politiek --- waardering --- Onderwijs: Vlaanderen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- onderwijs - school --- Onderwijsbeleid: algemeen --- enseignement --- flandre --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijs. --- algemeen. --- #GSDBP --- Vlaanderen.
Choose an application
51
Secondary education --- basisonderwijs --- godsdienst --- Primary education --- HO (hoger onderwijs) --- katholiek onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- onderwijs --- School management --- christelijke zingeving --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- 371.058 --- 37.017.93 --- #GSDBP --- #SBIB:022.TOND --- #SBIB:316.334.1O100 --- Vlaams Secretariaat van het Katholiek Onderwijs (1993-heden) --- bezinning --- C6 --- opvoeding --- schoolpastoraal --- inrichtende machten --- personeelsbeleid --- onderwijssysteem --- na 1945 (x) --- pastoraal --- VSKO --- pedagogiek --- 451 --- Godsdienst --- Hoger onderwijs --- Katholiek onderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Multicultureel --- Onderwijs --- Onderwijs-toekomst --- Pastoraal --- Secundair onderwijs --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Filosofie van het onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs; België; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- Catholic Church --- Education --- Flanders (Belgium) --- Congresses --- 37.014.543 --- 612 --- katholiek onderwijs - vrij onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Conferences - Meetings --- Vlaanderen --- 37.018 --- 451.2 --- 450.41 --- Katholiek onderwijs; identiteit --- Katholiek onderwijs: congresverslag
Choose an application
Stap 1: Op weg naar school... en weer naar huis - stap 2: Opletten is de boodschap - stap 3: Er gebeurt een ongeval - stap 4: Mee met de bus, de trein, de tram ... - stap 5: Het wordt alsmaar drukker - stap 6: Voetganger, laat je zien - stap 7: Voetganger, steek niet zomaar over - stap 8: Voetganger, ken je plaats - stap 9: Fiets(st)er, toon je stalen paard - stap 10: Fiets(st)er... sla af, haal in, kruis en rijd een hindernis voorbij zoals het hoort - stap 11: Fiets(st)er, heb je al of niet voorrang? - stap 12: Fiets(st)er, hier loopt het al eens verkeerd - stap 13: Ze helpen je in het verkeer - stap 14: Fietsen in groep - stap 15: Om nooit meer te vergeten
Frans --- Taalinitiatie --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Seizoenen --- Winter --- Maatschappelijk welzijn --- Welzijnszorg --- Beleid --- Structuur --- Vlaanderen --- 351.84*6 --- 364.07 <493-17> --- 361.3 --- P493VL --- 361.001 --- 660 Welzijn --- 186 Kinderrechten en Welzijn --- Armoede 330.521 --- Bejaardenproblematiek 312-053.8 --- Gezondheidszorg 61 --- 202 --- 336.024 --- 349.1 --- 361 --- 368.40 --- BE / Belgium - België - Belgique --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- Minderheden --- sociaal beleid --- welzijnszorg --- S20100545.JPG --- welzijnsbeleid --- 351.84*6 Welzijnsrecht. Wetgeving i.v.m.bejaardenzorg --- Welzijnsrecht. Wetgeving i.v.m.bejaardenzorg --- Organisatie van maatschappelijke hulpverlening. Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- maatschappelijk werk - maatschappelijk werk, grondslagen - maatschappelijk werk, mensbeeld --- welzijnsbeleid (zie ook 304.1) - welzijnsplanning (zie ook 304.3) --- Sociale organisatie --- Sociale begroting, rekeningen en uitgaven. Gezondheid --- Sociale wetgeving --- Openbare onderstand en weldadigheid. Menslievendheid. Sociaal hulpbetoon --- Sociale voorzorg en verzekeringen. Sociale zekerheid: algemeenheden --- 361.01 --- Social policy --- armoede --- Flanders --- Sociale agogiek --- Sociale welzijnszorg --- Vlaanderen. --- Planning en beleid. --- welzijn --- Herfst --- Lente --- Zomer --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- 371.67 --- 373.3 --- lerarenopleiding --- leerboeken --- 475.6 --- Fran 837 --- Frans; ba.o --- Tweedetaalinitiatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Zorg- en welzijnssector --- Analyse --- Evaluatie --- Emigratie --- Taleninitiatie --- Seizoen (jaargetijde) --- Bestuursrecht --- Staatsrecht --- België. --- Flandre (Belgique) --- Droit social --- Aide sociale --- Politique sociale
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|